Thứ Năm, 17 tháng 4, 2014

Cung hoàng đạo chỉ xem cho vui thôi / Horoscope is just for fun



Virgo drawing from Dark134

Chào các bạn,


Điều đầu tiên bạn bè mình nhắc đến khi nói về một người là thuật chiêm tinh hay cung hoàng đạo mà người ấy sinh ra. Theo như chiêm tinh học thì ngày sinh ảnh hưởng đến tính cách con người.



Đó như một xu hướng trông thấy. " Bạn ấy là ( Chèn cung ). Ahh thế nên mới xử sự vậy." Một vài người bạn của mình còn đi sâu tìm hiểu về Cung mặt trăng, vệ nữ gì đó, khùng hơn thì tránh giao tiếp với những người bị cho là không hợp. Mình bó tay.



Cũng thú vị khi mình lướt qua cái bảng phân tích tính cách. Nếu chỉ dựa vào mấy cái bảng để hiểu bản thân thì nên xem lại mình. Bạn nên hoàn thiện mình qua việc trải nghiệm thật.



Mặc dù Hoàng đạo nói rằng mình không hợp với Thiên Bình hay Bạch Dương. ( Mình là Cự Giải ) Bạn thân nhất của mình là Bạch Dương với Thiên Bình. Chiêm tinh học có thể đúng một phần nhưng không chính xác 100 %. Yêu tố khác như giáo dục và môi trường cũng ảnh hưởng đến nhân cách chúng ta.



Có lẽ điều phiền toái nhất Chiêm Tinh Học đem lại là khiến bạn bớt rộng mở và khoan dung với mọi người. Bạn trở nên định kiến như Elizabeth Bennet đối với Ngài Darcy vậy, tai hại làm sao. Nên nhớ là người tốt người xấu có ở mọi nơi.



---------

Hi guys,


The first thing my friends mention when they talk about someone is that person's horoscope or the astrological sign in which he or she born in. According to horoscope, birthdate can affect human characteristic.



It's an omnivorous trend, a tangible addiction. "She's a ( Insert sign ). Ahh so she behaved like that". Some of them go further to research into Moon Sign, Venus, Rising whatsoever. Others are crazy enough to avoid certain kind of people that don't match their signs. I mean...seriously?



It's fun to peek into your sign's analysis. But you need some help in your life if you rely on a chart to understand yourself. You'd better improve by your own experiences.



Although the chart says I''m not compatible with Libras and Aries ( I'm a Cancer btw)  my best friends are Aries and Libra. Astrology might be partly true but they're not 100 % accurate. Your characteristic is also influenced by other factors such as education or environment...



Perhaps the most troublesome side effect of Astrology is they make you less open-minded and tolerant to everyone. You become prejudiced just like Elizabeth Bennet does towards Mr.Darcy, harmful as it can be.

Remember bad and good people happens to be everywhere.




Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Giới thiệu về tôi

Ảnh của tôi
I'm Mai ( Su ). I started this blog 2 years ago to document recipes and food related articles. It becomes a place to voice my thoughts, rants and muses. "Why write a blog in busy days?" The busier it gets, the more important because you have so little time to reflect yourself.