Thứ Bảy, 12 tháng 4, 2014

Về thời trang/ On fashion



Blogger Vu Thien ( Lookbook )
Chào các bạn,

Nếu có hai loại người, một là Tín đồ thời trang, người luôn bắt kịp xu hướng, hai là người dễ dãi với ăn mặc, mình là loại thứ hai. 

Mình không rành về thời trang cho lắm, mình mặc những gì mình cảm thấy thoải mái. Bạn có thể thấy mình đi ngoài đường trong quần ống từ thập niên 90 và một đôi xỏ ngón, đó là phong cách của riêng mình.
Theo mình, thời trang là một lời khẳng định cái tôi cá nhân. Có nhiều ý nghĩa ẩn chứa trong một bộ trang phục lắm. Ví dụ, quần áo mỏng manh, hở hang có thể là người mặc gửi một thông điệp  là : " Hãy chạm vào tôi ". 
Vì thế mình thấy hơi thất vọng khi đọc một số bình luận từ các bài báo thời trang như : " Xấu kinh" nhắm đến phong cách của một người. Như vậy thật thiếu tôn trọng. 
Phong cách Harajuku được biết đến rộng rãi nhờ sự lập dị pha tạp. Mình tự nhận là không thích một số bộ trang phục có phần sặc sỡ quá. Nhưng thay vì nhận xét : " Ghê rợn", mình sẽ nói : " Có lẽ tôi không hợp với style này "..
Tóm lại, quần áo phản ánh tính cách chúng ta. Sự đa dạng thật thú vị. Và thế giới trở nên thế nào khi chúng ta đều mặc giống hệt nhau?


 -----
Hi guys,


If there was two types of people, one is fashionista, who update the latest trends, 2nd is easy going type, I'd be the latter. 

I'm not really fashionable, I'd wear whatever I feel comfortable with.You could see me walking the street with a mama's trouser dated back from 90s and a pair of flipflops, that's my kind of style. 
It strikes me that Fashion is a statement to express oneself. There are lots of meaning hidden in an outfit. For example people who wear transparent, revealing clothes might send a message : " Touch me ". 
So I am disappointed every time I scroll down the comment section of a fashion article and see comments like : " This is ugly"  gear toward an individual's style. It's truly disrespectful.
Harajuku's style has been well known for its motley peculiarity. I admit it, I don't dig some of the glaring outfits. But instead of saying " Dreadful ", I would say : " I'm not used to this style". 
Overall, clothes reflect our personality and character. Variety is fun. And what the world 'd be when we all dress the same stuff?
  

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Giới thiệu về tôi

Ảnh của tôi
I'm Mai ( Su ). I started this blog 2 years ago to document recipes and food related articles. It becomes a place to voice my thoughts, rants and muses. "Why write a blog in busy days?" The busier it gets, the more important because you have so little time to reflect yourself.